PMMP netissä

Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 56, 57, 58  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    PMMP-foorumin päävalikko -> PMMP
Kirjoittaja Viesti
Paula/PMMP
Bändin jäsen

LähetäLähetetty: 31.05.2009 22:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä
Eiii! Jorin demo ei ole koskaan paska.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
matkalaulu

LähetäLähetetty: 03.06.2009 14:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä
http://www.voice.fi/index.php?option=com_sbsarticle&tmpl=blog&cid=4107&cat=6

Idolit ovat tylsiä, onneksi on PMMP!

Kun editoin tänään POPissa tulevaa PMMP:n haastattelua, tajusin, ettei Mirasta ja Paulasta olisi koskaan Idols-kisan voittoon.

Monethan tuntevatkin PMMP:n tarinan alkulähteet: Mira ja Paula tippuivat Popstars-kisasta kauan ennen kuin kisan voittajista muodostettiin Gimmel. Paula ja Mira eivät voittaneet, koska he olivat liian erikoisia ja omapäisiä.

Mutta juuri se tekee heistä niin loistavia. He ovat eksentrisiä, positiivisella tavalla hulluja syvästi ajattelevia artisteja. Toisin sanoen liian rohkeaita Idols- tai Popstars-kisan voittoon. Kykyjenetsintäkilpailussa haetaan Anna Abreun kaltaista sopivasti persoonallisuutta omaavaa, muttei liian äänekästä voittajaa.

Paula ja Mira puhuvat ja laulavat asioista suoraan, eivätkä pelkää olla jotain mieltä. Onneksi he ovat olemassa, sillä jos Idolsin annettaisiin tasapäistää artistikatrasta, kaikki olisivat niin säyseitä että musiikkimediassa työskenteleminen kävisi tylsäksi.

Paula ja Mira, kiitos että olette olemassa.

matkalaulu

LähetäLähetetty: 03.06.2009 14:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä
Anteeksi anteeksi tuplapostaus, mut tämmönenki löytyi.

http://umami.fi/kulttuuri/kari-hynninen/pmmp-kesan-kimpussa/

Haastattelu: PMMP kesän kimpussa

Vuoden 2003 radioiden kuumin kappale oli PMMP:n Rusketusraidat. Paula Vesalan ja Mira Luodin villi esitys saavutti koko maan ja ihastutti vihastutti. Nykyään Rusketusraidat on jo osa Suomirockin historiaa.

Sen jälkeen PMMP on julkaissut viisi levyä joista uudempana on listojen kärkeen heti mennyt Veden varaan.

Umami kyseli Paulalta ja Miralta, mitä kesällä pitää tehdä.

Mikä on paras kesämuisto lapsuudesta?

Mira: Koko perheen karavaanireissut ympäri Suomea. Käytiin esimerkiksi Kalajoen hiekkasärkillä, Kouvolassa piipahdettiin Tykkimäellä. Sitten käytiin useasti Taivassalossa, joka on Turun lähellä. Siellä sai paljon uusia kavereita leirintäalueella.

Paula: Heinäntekoaika maalla. Vaikka se olikin raskasta ja heinä pölisi, oli mahtavaa keikkua suuren paalikasan päällä traktorin lavalla ja asetella niitä sitä mukaa, kun niitä heiteltiin kyytiin pellolta.

Mitä kesällä pitää ehdottomasti tehdä?

Mira: Kesällä pitää ehdottomasti käydä poimimassa mansikoita itse, ja syödä ne. Ja sitten pitää käydä yöuinnilla ja pyöräillä hulluna.

Paula: Kesällä pitää ehdottomasti soutaa soutuveneellä johonkin. Vaikka lähimpään saareen.

Mitä kesällä pitää ehdottomasti välttää?

Mira: Aurinkoa ja palamista. Vesipullon unohtamista. Ei sovi sörkkiä ampiaispesiäkään tai astua käärmeen päälle.

Paula: Punkkeja. Niiden puremasta tarttuva Borrelioosi on kauhea juttu, eli heinikossa pitää kahlata pitkin housuin ja kengät jalassa.

Miten viettäisit ideaali kesän?

Mira: Perheen kanssa mökillä arkipäivisin, ja viikonloput festareilla keikkaillen.

Paula: Itämeren puhdistustalkoissa missä tahansa, että voisin joskus tulevaisuudessa vielä viettää kesän purjeveneellä saaristossa.

Vieläkö on kesää jäljellä?

Mira: Kesä on vähän kuin joulu: kun sen pitää sydämmessä, sen voi elää joka päivä uudelleen.

Paula: Miran vastaus jätti minut sanattomaksi.

Tuntuuko kesä kesältä ulkomailla?

Mira: Kyllä muuten, mutta ei perinteiseltä suomalaiselta kesältä: puuttuu rantasauna ja tofunakki. Myös lohinakki puuttuu.

Paula: Kesä alkaa makkarafirmojen mainoksista. Nyt jo näkyi toukokuussa lihakeihään mainos. Lihapötkö oli niin pitkä, että sen grillaamiseen tarvittiin kaksi grilliä. Mainoksissa on aina koivuja ja sauna.

Mikä on paras kesäruoka?

Mira: Uudet perunat tillin kera ja grillattu kala kermaviilikastikkeella.

Paula: Mikä tahansa tuore luomukasvis tai -vihannes, joka on siis poimittu/nostettu maasta alle kaksi päivää sitten.

Mikä on parasta kesämusiikkia?

Mira: Reggae.

Paula: Lomaradio.

Mikä on paras kesäelokuva?

Mira: Tietenkin Katariina ja Munkkiniemen kreivi. Siinä on se kaunis kappale “Sua vain yli kaiken mä rakastan”.

Paula: Sideways. Kaksi ystävystä ja viininmaistelua. Toinen hyvä kesäleffa on Big Lebowski.

Mikä on paras kesäkaupunki?

Mira: Karuna.

Paula: Kuopio.

Paras kesälukeminen?

Mira: Aku Ankat.

Paula: Anni Blomqvistin Myrskyluoto-sarja, joka siis kertoo Myrskyluodon Maijan elämästä.

Mitä odotatte kesältä 2009?

Mira: Runsasta satoa!

Paula: Odotan keikkoja, ja myös uusien taimieni kasvua ja ehkä satoakin. Istutin tyrniä, eri vadelmalajikkeita, raparperia, tomaatteja ja paljon muuta. Jännää.
sinisorsa

LähetäLähetetty: 07.06.2009 18:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä
http://www.tuusulanjarvifestival.fi/paulavesala/?backlink=L3RhaXRlaWxpamF0 Tällä Tuusulanjärven kamarimusiikkifestari-infossa on esittely Paula Vesalasta.

Paula Vesala

Paula Vesala tunnetaan parhaiten PMMP:n toisena solistina ja sanoittajana. PMMP on julkaissut viisi albumia, kirjan ja dvd:n, ja on yksi 2000-luvun menestyksekkäimmistä kotimaisista yhtyeistä. Se on palkittu kuudella Emmalla ja useilla kulta- ja platinalevyillä, ja vuonna 2005 ilmestynyt "Kovemmat kädet" -albumi on myynyt lähes 90 000 kappaletta.

PMMP:n lisäksi Vesala on tehnyt kappaleita ja etenkin kirjoittanut laululyriikkaa useille suomalaisille laulajille kuten Samuli Edelmann, Katri Ylander, Vuokko Hovatta ja Anna Puu. Vesala on tehnyt käännöksiä ulkomaisista sanoituksista, toiminut useita vuosia kolumnistina Suomen suosituimmassa nuortenlehdessä, ja säveltänyt sekä kirjoittanut musiikkia näytelmiin esimerkiksi Kuopion Ylioppilasteatterille ja Teatteri Vantaalle. Hän on myös vieraillut laulajana monien erilaisten artistien levyillä ja projekteissa, mm. Jukka Poika, Scandinavian music group, Samuli Edelmann, Synkkien laulujen maa.

Vesala opiskeli viulunsoittoa ja klassista laulua Viitasaaren alueen musiikkiopistossa, ja jatkoi molempia Kuopion konservatoriossa jossa aloitti myös pop/jazzlauluopinnot. Kuopion Yhteiskoulun musiikkilukiosta vuonna 2000 kirjoitettuaan hän aloitti opiskelun Pohjois-Savon Ammattikorkeakoulussa pääaineenaan klassinen laulu ja sivuaineena piano. 2002 hän siirtyi opiskelemaan Sibelius Akatemiaan musiikkikasvatuksen osastolle pääineenaan edelleen klassinen laulu, opettajinaan ensin Sauli Tiilikainen, sitten Aulikki Eerola, pianossa Max Tabell.

Ennen PMMP:tä Vesala soitti ja lauloi useassa kansanmusiikkiyhtyeessä ja kuoroissa, sekä esitti omaa tuotantoaan vaihtelevissa kokoonpanoissa. Hänen rakkautensa suomalaiseen kansanperinteeseen, virsiin, Kalevalaan ja Kantelettareen kuultaakin läpi hänen teksteistään. Vesala ei kaihda kirjoittajana mitään aihetta. Hän on tarttunut perheväkivaltaan, vanhuuteen, yksinäisyyteen, syrjäytyneisyyteen ja lapsen kuolemaan, kuin myös nuoruuteen, onneen, sotaan ja rakkauteenkin. PMMP:n kolmas albumi "Leskiäidin tyttäret" oli Teosto-palkintoehdokkaana. Seuraavana vuonna Vesala oli esiraadin jäsen. PMMP:n neljäs albumi sisälsi yhtyeen versioimana vanhoja lastenlauluja. Viides albumi "Veden varaan" ilmestyi 25.3.2009, ja oli kolme viikkoa Suomen albumilistan ykkönen.

Mä en edes tiennyt, että Paula on sanoittanut Katri Ylanderille! Tosin kyseisen artistin topicista se kyllä näköjään oli luettavissa ja se sanoitettu biisikin.. Mä kyllä vakavissani harkitsen tota Kamarimusafestareiden Mustat muistot -konserttia. Kiinnostais kuulla niin Paula Vesalaa ku Pekka Kuusistoakin ja kun heil vielä yhteinen keikka.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Minäitte

LähetäLähetetty: 08.06.2009 11:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä
sinisorsa kirjoitti:
http://www.tuusulanjarvifestival.fi/paulavesala/?backlink=L3RhaXRlaWxpamF0 Tällä Tuusulanjärven kamarimusiikkifestari-infossa on esittely Paula Vesalasta.

[i]Paula Vesala

Hän on myös vieraillut laulajana monien erilaisten artistien levyillä ja projekteissa, mm. Jukka Poika, Scandinavian music group, Samuli Edelmann, Synkkien laulujen maa.

Milläs SMG:n levyllä/kappaleella Paula on ollut mukana?
Vai onko tehnyt jonkun biisin sanat tms..?
Takaisin alkuun
Eveliina

LähetäLähetetty: 08.06.2009 11:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä
Minäitte kirjoitti:

Paula lauloi Terhin kanssa Missä olet Laila? -albumilla olleessa veisussa Mustana, maidolla, kylmänä, kuumana.
Takaisin alkuun
Minäitte

LähetäLähetetty: 08.06.2009 12:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä
Eveliina kirjoitti:
Minäitte kirjoitti:

Paula lauloi Terhin kanssa Missä olet Laila? -albumilla olleessa veisussa Mustana, maidolla, kylmänä, kuumana.

Häh, mullon toi levy enkä ole edes huomannut koko juttua! Olenpas taas kuuro ollut...
Luulin että Terhi vetää sen itse eri raidoilla silleen...

Mutta kiva että nyt mun kahdella kotimaisella suosikkibändillä on jotain yhteistä, siis muutakin kuin että bändien soittajat vetää sikana viinaa (äärimmäisen harvoin tosin huom!!!(ja vain lääkkeeksi)) Wink
Takaisin alkuun
Minäitte

LähetäLähetetty: 08.06.2009 12:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä
Eveliina kirjoitti:
Minäitte kirjoitti:

Kuuntelin tuon biisin kahteenkin kertaan ja joko mä olen kuuro tai Paulan mikki on ollut tuolloin kiinni...

Mä en siinä kuule kuin Terhin laulua.
Takaisin alkuun
voileipää

LähetäLähetetty: 08.06.2009 12:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä
Minäitte kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=MXgVev93kq8
Alkaen 0.18 Paulaa.
Takaisin alkuun
matkalaulu

LähetäLähetetty: 08.06.2009 16:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä
Mä ainakin kuulen tuossa selvästi Paulan laulavan o.O Kun kuulin biisin ekaa kertaa, en tiennyt että Paula laulaa siinä, ja ajattelin että kumma kun kuulostaa ihan PMMP:n Paulan ääneltä Very Happy Sitten luin täältä foorumilta että Paulahan se tosiaan on Very Happy
Minäitte

LähetäLähetetty: 08.06.2009 19:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä
voileipää kirjoitti:
Minäitte kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=MXgVev93kq8
Alkaen 0.18 Paulaa.

Kun noin tarkkaan kerroit oikean kohdan niin taitaa se olla Paulan ääni...
Luulin aiemmin että esmes Paapu on toi joka toista ääntä laulaa tuon levyn biiseillä..

Olisi tuo tieto kait levyn teksteissäkin, mutta mulla on tyylinä ripata levy palvelimelle kahtena eri pakkausversiona, toinen tietokonekuunneltavaksi ja toinen puhelimeen. Tunsin oikein häpeää kun Paula jossain jutussa kertoi tehneensä Miran kanssa hirveen duunin DVD:n tekstien kanssa ja mä en ole edes katsonut koskaan sitä DVD:n kirjallista matskua, mä vaan rippasin levyn koneelle ja olen sitä sitten veivannut kylläkin enemmän kuin usein...
Että vähän kuin "helmiä sioille" tuo Paulan ahkerointi Twisted Evil
Takaisin alkuun
Minäitte

LähetäLähetetty: 08.06.2009 19:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä
matkalaulu kirjoitti:
Mä ainakin kuulen tuossa selvästi Paulan laulavan o.O Kun kuulin biisin ekaa kertaa, en tiennyt että Paula laulaa siinä, ja ajattelin että kumma kun kuulostaa ihan PMMP:n Paulan ääneltä Very Happy Sitten luin täältä foorumilta että Paulahan se tosiaan on Very Happy

Mä en tunnista Paulan ääntä aina edes niiden levyiltä, paitsi silloin kun Paula laulaa sellaista jossa on s-kirjain. Paulan s-kirjain kun on niin söpö... Wink
Takaisin alkuun
ColliC

LähetäLähetetty: 08.06.2009 20:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä
Minäitte kirjoitti:
matkalaulu kirjoitti:

Mä en tunnista Paulan ääntä aina edes niiden levyiltä, paitsi silloin kun Paula laulaa sellaista jossa on s-kirjain. Paulan s-kirjain kun on niin söpö... Wink

Mä luulen, että sen oppii tunnistamaan sitten ajan kanssa. Meni mulla tosi pitkään, esim Kovempien käsien aikaan en vielä tietänyt kumpi laulaa, Paula vai Mira. Kyllä kun kävi keikoilla ja muutenkin kun paljon kuunteli esim. haastatteluja ja muuta, niin alkaa pikku hiljaa erottamaan äänet toisistaan. Ja uudella levyllä kuulee kyllä jo tosi selvästi kumpi laulaa.

Tuo Mustana, maidolla, kylmänä, kuumana on tosi ihana kappale. Kuulee siitä aika selvästi milloin Paula laulaa. Paula laulaa varsinkin niitä korkeita osuuksia (Pauliinahan taitaa vetää ne keikoilla oktaavia alempaa) "Osaan laulaa kuin enkeli ja samalla en ollenkaan, itken elokuvissa mutta kotona en uskalla". Ja Paula laulaa yksin esim. kohdassa 0:48, eikös tosta tunnista?

Jooh, vähän offia, sori.
matkalaulu

LähetäLähetetty: 08.06.2009 21:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä
Mäkään en ennen osannut sanoa kumpi laulaa, ja tuntuu hassulta että mun mielestä silloin Paulan ja Miran äänet kuulosti niin samalta. Hah, nehän on aivan erilaiset!
Pirstaleena

LähetäLähetetty: 08.06.2009 23:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä
Minäitte kirjoitti:

Toi on niin totta, siinä s-kirjaimessa on sitä jotain Cool Ajattelinkin, ennenkuin luin ketjua eteenpäin ja youtubesta biisiä samalla pyörittäessä, että ihme kun ei edes Paulan jo melkein tavaramerkiksi muodostunut ässä ( Wink ) auta tunnistamisessa. Mut siitä ei nyt sit tällä kertaa ollutkaan kyse.

Miralla on taas vallan ihastuttava r-kirjain. Varsinkin varhaisemmassa tuotannossa se pääsee valloilleen - "räkänokat rannoilla roikuttiin" jne. Very Happy
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    PMMP-foorumin päävalikko -> PMMP Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 56, 57, 58  Seuraava
Sivu 29 / 58

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Sulje